كندي

سرزمين پارسيان

فرهنگ و گذشته آريایی

به نام جان دهنده جان گير

ترور جان اف کندي،رئيس جمهور آمريكا

جام جم آنلاين: 45 سال پيش ، در روز 22 نوامبر سال 1963 ميلادي ، جان فيتز جرالد کندي ، رئيس جمهور ايالات متحده در حالي که در خودروي روباز ليموزين در کنار همسرش ژاکلين کندي نشسته و از شهر دالاس ايالت تگزاس بازديد مي کرد ، در مقابل چشمان هزاران نفر از مردم حاضر در خيابان و ميليون ها بيننده تلويزيوني به ضرب گلوله کشته شد.

 

در ساعت 12 و 30 دقيقه هنگامي که ليموزين روباز حامل او و همسرش ژاکلين از ديلي پلازا شهر دالاس عبور مي کرد ، کندي هدف 2 گلوله که از طبقه پنجم يک ساختمان انبار کتاب شليک شده بودند قرار مي گيرد و بلافاصله به قتل مي رسد.

در ساعت 14 و 38 دقيقه ، ليندون بي جانسون ،معاون رئيس جمهور که در هواپيماي مخصوص رياست جمهوري بود ، به مقام رياست جمهوري آمريکا منصوب شد.

ماجراي قتل جان کندي ، رئيس جمهور ايالات متحده يک معماي بزرگ در تاريخ و سياست آمريکا است.

امروز علي رغم اين که هنوز ابهام آن برطرف نشده است اما مدارکي وجود دارند که ثابت مي کنند قتل کندي حاصل يک توطئه مشترک سازمان سيا ، سازمان جنايتکاري مافيا ، برخي سياستمداران و صاحبان قدرت ايالات متحده بوده و حتي گفته شده ليندون بي جانسون ، معاون رئيس جمهور که پس از قتل کندي جانشين او شد ، از ماجرا اطلاع داشته است.

جانسون با شرکت هاي نفتي تگزاس رابطه اي پنهاني داشت و مرگ کندي موجب شد طرح يک قانون ماليات بر درآمدهاي نفتي که قصد تصويب آن راداشت براي هميشه مسکوت بماند.

در هر حال ، جوان 24 ساله اي به نام لي هاروي اسوالد که تعادل رواني نداشت به عنوان قاتل اصلي کندي معرفي شد.

اسوالد 2 روز بعد از اين ماجرا و قبل از اين که بازجويي بشود در اداره پليس در کمال ناباوري در مقابل چشمان ماموران توسط فردي به نام جک روبي صاحب يک بار رستوران شهر دالاس که با مافيا در ارتباط بود به قتل مي رسد.

جک روبي در سال 1964 ميلادي به مجازات مرگ محکوم شد اما دادگاه تجديد نظر حکم را لفو کرد و قبل از اينکه دوباره محاکمه شود ، در شرايط مشکوکي در زندان درگذشت.

پس از قتل کندي ، کميسيون وارن براي تحقيق تشکيل شد و پس از 10 ماه اعلام کرد ، قاتل کندي شخص لي هاروي اسوالد بوده است.

در سال 1979 ميلادي ، يک کميسيون تحقيق ديگر نتيجه گرفت که 4 گلوله شليک شده که يک گلوله از يک منطقه ديگر و نه از ساختمان انبار کتاب به سوي کندي شليک شده است و اعلام کرد ، اسوالد در اين قتل تنها نبوده است.

اما در سال 1988 ميلادي وزارت دادگستري آمريکا ، گزارش اين کميسيون را به دليل فقدان مدارک مستدل ندانست و رسما پرونده سوءقصد به جان کندي را مختومه اعلام کرد.

در جريان اين سال ها ده ها نفر که به نوعي با پرونده کندي در ارتباط بودند به مرگ هاي غيرطبيعي درگذشته يا در سوانح مختلف کشته شدند.

به اين ترتيب ، در روز 22 نوامبر سال 1963 ميلادي جان فيتز جرالد کندي ، رئيس جمهور ايالات متحده هنگام يک بازديد رسمي از شهر دالاس ايالت تگزاس در مقابل چشمان هزاران نفر از مردم حاضر و ميليون ها بيننده تلويزيوني به قتل مي رسد.کندي هنگام مرگ 46 سال داشت.

با گذشت 45 سال از اين حادثه ، علي رغم گزارش ها ، کتاب ها وفيلم ها ، هنوز ماجراي قتل کندي در هاله اي از ابهام قراردارد.

مافيا ، صنايع نظامي ، شرکت هاي نفتي ، گروه هاي افراطي راست ، همه در مظان اتهام قرار دارند.

شواهد منتشر نشده ، مدارک محرمانه ، گفتگوهاي ضبط شده سري بيش از همه فرضيه يک قتل سازماندهي شده از سوي تگزاسي ها و با همکاري ليندون بي جانسون ، معاون کندي و جانشين او را قوت مي بخشند.

کمتر فردي در آمريکا و در جهان گزارش رسمي دولتي درباره قتل جان اف کندي را باور مي کند.



نگار شده در برچسب:كندي, هنگام بوسيله سرزمين پارسيان| |